رئیس اتحادیه مراکز اسلامی اروپا، حفظ هویت اسلامی را بزرگترین چالش مسلمانان اروپا توصیف کرد.

حفظ هویت اسلامی؛ بزرگترین چالش مسلمانان اروپا

حفظ هویت اسلامی؛ بزرگترین چالش مسلمانان اروپا به نقل از مانشتیات، شیخ مهاجری زیان، رئیس اتحادیه مراکز اسلامی اروپا، بزرگترین چالش پیش روی جوامع مسلمان در غرب را حفظ هویت اسلامی توصیف کرد و افزود: تمام انسان‌ها در زندگی خود با چالش‌هایی مواجه هستند و برخی از این چالش‌ها میان تمام جوامع انسانی مشترک است، اما چالش اصلی جامعه مسلمان اروپا حفظ هویت اسلامی خویش است.

زیان، در بخشی از برنامه «صدای مردم» در شبکه ماهواره‌ای «الناس» تأکید کرد: آنچه ما را در اروپا بسیار به خود مشغول کرده و همواره دغدغه آن را داریم، حفظ هویت اسلامی‌مان است. جوامع اروپایی هویت ویژه خود را دارند و سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی بزرگی وجود دارد که از این هویت پشتیبانی کرده و آن را حفظ می‌کنند.

رئیس اتحادیه مراکز اسلامی اروپا ادامه داد: ما به عنوان نهادهای اسلامی، تلاش داریم تا با آموزش زبان عربی، تلاوت و حفظ قرآن کریم تا اندازه زیادی هویت اسلامی جامعه مسلمان اروپا را حفظ کنیم. ما از تمام توان برای حفظ این هویت در کشورهای غربی استفاده می‌کنیم.

در سال‌های اخیر مسلمانان اروپا با مشکلات بسیاری در زمینه حفظ هویت دینی خود مواجه بوده‌اند. روی کار آمدن احزاب راست‌گرای افراطی، قانون‌گذاری برای منع امور اسلامی مانند حجاب و آموزش دینی و همچنین تبلیغ نظریه‌های توطئه در مورد مسلمانان از سوی احزاب نژادپرست مبنی بر قصد آنها برای تغییر ترکیب و هویت جوامع اروپایی از مهم‌ترین این مشکلات بوده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.